Nytårshilsen 2023

Kære alle korsangere i Skælskør Rytmiske Kor.

Her omkring årsskiftet er det tid til status på det forgangne år og samtidig at kigge ind i det næste halvår. Efteråret 22 har været meget aktivt, vi lagde ud med at optræde på Borreby for HM. Det var en succes, som i forberedelserne gav forstyrrelser, idet Lars blev testet positiv for Covid op til arrangementet. Hans karantæne udløb dagen før optræden, og heldigvis var vi godt forberedte, så vi gennemførte med stor applaus fra publikum. Nu var vi lidt pressede, for forude vinkede vores jubilæumskoncert/fest, og arrangementet på Borreby var blevet klemt ind i den oprindelige kalender. Men det lykkedes, og selvom vores koncert ikke var det bedste, vi har præsteret, blev aftenen en stor succes, ikke mindst takket være det bookede orkester, “Nærmest Udsolgt”, der sørgede for et fyldt dansegulv resten af aftenen. Dette var også arrangementet, hvor I medlemmer skulle have en glad aften som tak for jeres altid store indsats ved vores øvrige arrangementer. En øveaften med “åbent hus”, hvor vi havde inviteret interesserede, gav helt uventet et stort rykind af nye ansigter,og til stor glæde er nogle af jer blevet hængende som faste medlemmer, velkommen til jer hos os. Dette har givet os mod på at lave en lignende aften i foråret, så der kommer noget i kalenderen inden længe. Kortræffet d. 5. november blev, kan jeg fristes til at sige, endnu en succes i rækken af kortræf, vi har afholdt. Konceptet er helt på plads, “Jeppe” og Peter er garanter for, at alt går som det skal, så dette arrangement er nærmest en institution i sig selv. Vi øvede julerepertoire en lørdag midt i november med efterfølgende julefrokost, og så var vi klar til de 2 koncerter i Høve og Magleby kirker. Høve kirke var KOLD, men det forhindrede os ikke i at levere “varen”, og det var også med 2 års forsinkelse p.gr.a. corona, vi endelig kunne give publikum en oplevelse. Magleby kirke var rammen om ” de 9 Læsninger”, så det var en blanding af gudstjeneste og koncert med megen fælles salmesang. Endelig sagde vi god jul og godt nytår til hinanden d. 15. december med en glad aften, hvor sang og gløgg gik op i en højere enhed.

Vi ses på torsdag kl 19 som indledning til et forventningsfuldt forår, og her venter adskillige store oplevelser os, ud over torsdagene. Der er generalforsamling d. 2. februar kl 18 i øvelokalet, det plejer at være rimeligt udramatisk og bliver det formentlig også denne gang. Suppleant (Helle), næstfor”mand” (AC) og formand (Jan) er på valg, og alle 3 har meldt deres kandidatur. 25. Februar afholder vi kordag i Boeslunde kirkelade, det er afløseren for korweekend’en, som er barberet ned til 1 dags-arrangement p.gr.a. for lille tilslutning til søndags-delen. Vi satser på at kile endnu en “hverveaften” ind medio marts, da vi som tidligere beskrevet havde stor succes i september med en lignende aften. Og skulle der dukke flest “drenge” op denne gang, siger vi ikke nej til dem. Som det foreløbige højdepunkt i foråret dukker “Vilde Vestsjælland” op lørdag d. 25. marts. Det bliver en aften, alle der når at købe billet, kan glæde sig meget til. Arrangementet løber fra kl 18 til kl 23-23.30, og starter med spisning mellem kl 18 og 19, hvorefter aftenen er fyldt med musik, bl.a. vores kor, og indslag af forskellig karakter. I skrivende stund er programmet endnu helt på plads, men det forventes at være det inden ultimo januar. Fra start februar kan billetter købes på “Billetto”, så det er om at være klar ved tasterne. Hvad der venter os resten af foråret er ikke dukket op endnu,men der arbejdes i kulissen på at få arrangementer i kalenderen. Hvis nogen af jer skulle høre om nogen, der kan være interesseret i koncert med koret, ved I , hvor I kan henvende jer. Foreløbig ses vi på torsdag.

Mange store korhilsner, bestyrelsen