Nyhedsbrev okt/nov 19

Her godt halvvejs henne i 1. halvår af sæsonen kommer her lidt opsummering af forgangne og kommende aktiviteter. Først det sidste: En fantastisk,formidabel,enestående,dejlig dag i pakhuset i lørdags, det handler selvfølgelig om vores kortræf!! Når jeg skriver “vores”, kan tankerne godt gå til “Jeppe”, som jo er den drivende kraft i dette arrangement. Samtidig en stor fornøjelse at se, hvor aktive korets medlemmer var omkring alle de praktiske opgaver, som blev løst til “ug”, tak for jeres store engagement. Vi havde været så heldige at lave aftale med Jens Johansen, som jo hen over sommeren havde lavet en ubetalelig reklame for sig selv og det århusianske kor “Vocal line”. Han hev nok de sidste 40-50 deltagere “hjem”, så vi rundede omkring 150 sangere, og det gav en fantastisk dybde og volumen i de 3 numre, vi øvede og fremførte i den efterfølgende koncert (se og hør numrene i det andet indlæg fra dagen). Jens havde også en meget positiv attitude med sig, det smittede af på deltagerne, og huset var dagen igennem fuld af positive vibrationer, som medvirkede til, vi næsten! kom godt igennem alle 3 numre, nåe ja, Lis Sørensen’s “Kys tænder drømme” manglede måske lige det sidste. Alligevel, mange positive tilkendegivelser fra Jens Johansen inden han vendte næsen mod Jylland, og på spørgsmålet om han var til at lokke til Skælskør igen, var hans svar ja!! Så det må ubetinget betyde: På gensyn til et senere kortræf. Efterfølgende bestod dagen af spisning, “Jeppe” havde taget det store spring og ændret i menuen, så vi blev trakteret med musaka og div varianter af vegetaranretninger og kødretter. Det havde bestemt ikke forskrækket nogen, vi var over 160 til en nærmest gourmetmiddag. Da alle havde indtaget måltidet, sluttede Lars af med sin guitar og fik “kogt” godt op under alle tilstedeværende, og så kom der gang i fællessangen, en forrygende afslutning på en fantastisk dag, det bliver ikke meget bedre!! Et lille tilbageblik: Vi lagde fint ud sidst i august, og der dukkede også et par nye op hen over september og her på det sidste,samtidig er der også få, der har sat deres engagement på pause, så pt er vi omkring 40-42 aktive medlemmer. Vi havde regnet med at kunne engagere Lene Kornbech til en stemmetræningsdag i september, men sygdom forhindrede det. Skal vi kigge fremad har vi en del arrangementer fra nu af og til jul, og kan vi tage de positive vibrationer fra kortræffet og ugentlige øveaftener med, venter der både os selv og publikum nogle rigtig gode oplevelser. Allerede d. 16. november har vi øvedag med julerepetoire og julefrokost i Boeslunde kulturlade (v/kirken), hvor vi endnu engang trakterer hinanden med hjemmelavede retter. De øvrige arrangementer er beskrevet i “kalenderen”, det eneste vi ikke var helt sikre på, var juletræstændingen mht. lydanlæg, men det har vi heldigvis fået løst, så det er også endeligt på plads. Ingen tvivl om, at vi får en heftig julemåned, og det bliver dejligt at komme ud og vise publikum, hvad vi står for og kan. Jeg glæder mig til at være sammen med jer resten af sæsonen, vi ses på torsdag, har I fået armene ned?!